سفر و گردشگری

زیباترین روستاهای نوشهر کدامند؟ + 6 تا از برترین ییلاقات نوشهر

گسترش فرهنگ شهرنشینی، سبک زندگی اکثر ما را به سوی مدرنیته سوق داده و از دامان طبیعت دور کرده است. اما این باعث نمی‌شود که هر فرصت را برای تجدید دیدار با مادر زمین غنیمت نشماریم. اگر قصد دارید در تعطیلات بعدی بار را برای سفر به خطه سرسبز کشور ببندید، لیست زیباترین روستاهای نوشهر همان راهنمایی است که نیاز دارید.

مزه گشت‌وگذار در روستاهای ییلاقی نوشهر، به این است که اختیار کاملی برای گردش داشته باشید. اگر به هر دلیلی ماشین شخصی نتواند در سفر همراه شما باشد، می‌توانید سراغ گزینه اجاره خودرو بروید و اتومبیل موردعلاقه خود را برای یک سفر به یاد ماندنی کرایه کنید. با همراهی یک خودروی قدرتمند و مطمئن، حتی در سفر به مازندران در زمستان یا پاییز که جاده‌ها لغزنده‌اند و پرریسک، هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت. به علاوه با رعایت نکات مهم سفر با ماشین شخصی یا اجاره‌ای، تعطیلاتی خاطره‌انگیز را در روستاهای دیدنی اطراف نوشهر تجربه خواهید کرد!

زیباترین روستاهای ییلاقی نوشهر برای ایرانگردان

لطف بازدید از مازندران تنها به ساحل و جنگل‌های هیرکانی نیست؛ تاریخ و فرهنگی غنی که در قالب زیباترین روستاهای نوشهر نهفته، مقصدی فوق‌العاده برای گردشگری در این منطقه به وجود می‌آورد. در ادامه با دل انگیزترین روستاهای ییلاقی نوشهر آشنا خواهیم شد که با هوای پاک و حیات‌بخش، برای سفری یک روزه یا اقامتی کوتاه عالی هستند.

روستای انگاس، یکی از بهترین روستاهای نوشهر

  • آدرس: مازندران، نوشهر، دهستان کجور، روستای انگاس

اگر قصد سفر به روستاهای نوشهر در تابستان را دارید، انگاس با آب و هوای خنکش روح شما را تازه خواهد کرد. این روستای کوهستانی در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده و پر از نقاط بکر با آبشارها و چشمه‌های طبیعی است. ییلاقات خنک نوشهر در انگاس، برای یک گردش و پیک نیک عالی خواهند بود.

روستای کندلوس، از ییلاقات معروف نوشهر

  • آدرس: مازندران، شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق

دهستان باستانی کندلوس معروف به میخ ساز، یکی از کهنسال‌ترین ییلاقات در میان روستاهای نوشهر به حساب می‌آید. طبق یافته‌ها، مورخان حدس می‌زنند این روستا قدمتی به درازای سالیان پیش از میلاد مسیح داشته باشد. چهار دهکده به نام‌های کندلوس، پیده، میرکلا و گیل کلا، یکی از بهترین روستاهای ییلاقی شمال ایران را تشکیل می‌دهند. بافت غالب معماری کندلوس، از خانه‌های دوطبقه کلاسیک کاهگل و چوب ییلاقات نوشهر تشکیل شده است.

زیباترین روستاهای نوشهر کدامند؟ + 6 تا از برترین ییلاقات نوشهر

روستای حیرت

  • آدرس: شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان پنجک رستاق

50 کیلومتر دورتر از نوشهر و بین دوآب و مرزن آباد، روستای حیرت قرار دارد. شالی‌کارهای این روستا، یکی از باکیفیت‌ترین ارقام برنج در مازندران را تولید می‌کنند. اگر هوس کردید بعد از استراحت در روستا سری به دار و درخت بزنید، می‌توانید به سمت جنوب غربی حیرت راه بیفتید و از جنگل پرشن، رودخانه دلم رود و چشمه‌های اطراف دیدن کنید.

روستای لرگان

  • آدرس: 68 کیلومتری نوشهر

روستای لرگان که نامش را از درختان لرگ بومی گرفته، در جوار دهستان زانوس رستاق بنا شده است. ساکنان این روستا، مهاجران کرد هستند که چندین دهه پیش به یکی از روستاهای ییلاقی نوشهر مهاجرت کرده‌اند و حالا حتی به گویش مازندرانی صحبت می‌کنند. سری که به این روستا زدید، می‌توانید صنایع دستی محلی از جمله جاجیم، منبت و محصولات چوبی ساخته شده از چوب عناب و زرشک را به عنوان سوغاتی بخرید.

روستای نیچکوه از توابع کجور

  • آدرس: مازندران، ۷۵ کیلومتری شهرستان نوشهر

برای سفر به یکی از مسحورکننده‌ترین روستاهای نوشهر، بایستی چم و خم سفر به مناطق ناهموار و جاده‌های خاکی را خوب بدانید و رعایت کنید. این روستا در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و از شرق، به کوه‌های دردنگ و داجیک راه دارد. از ارتفاعات این روستا می‌توانید مناظر مه گرفته جنگل ترمک در شمال ییلاقات خنک نوشهر و قله‌های به برف نشسته را تماشا کنید و چای داغ بنوشید.

زیباترین روستاهای نوشهر کدامند؟ + 6 تا از برترین ییلاقات نوشهر

روستای کدیر

  • آدرس: 40 کیلومتری از مرکز شهر رویان به طرف کجور

یکی از روستاهای ییلاقی نوشهر که حکم بهشتی گمشده را دارد و کمتر ایرانگردی است که از وجود آن باخبر باشد، روستای کدیر در کجور است. طبق شواهد باستانی یافت شده در کاوش‌ها و گورستان‌های به دست آمده، قدمت این روستا به دوران پیش از اسلام بازمی‌گردد و ساکنانش تا سال 700 هجری قمری، دین زرتشتی خود را حفظ کرده بودند. چشمه‌های خنک و جنگل‌های انبوه توسکا، شمشاد و ممرز، پوشش گیاهی جذابی به این مکان بخشیده‌اند.

سفر به روستاهای نوشهر تجربه‌ای شیرین و به یاد ماندنی است؛ اما لذت این سیاحت زمانی چند برابر می‌شود که خودروی موردعلاقه‌تان همسفر شما شود. اگر خاطرتان باشد، در ابتدای همین نوشتار یک راهکار عالی برای محقق شدن این رویا با شما در میان گذاشتیم.

سفری متفاوت به طبیعت نوشهر با اجاره ماشین

بهترین گزینه برای مسافرت به جاذبه‌های طبیعی روستاهای نوشهر و به خصوص طبیعت گردی، استفاده از خودرویی است که تمام و کمال در اختیار شما باشد. به این ترتیب دردسری از بابت توقف در زمان و مکان دلخواه، انتخاب مسیر، جابجایی وسایل و حفظ حریم خصوصی نخواهید داشت. کافیست سری به لیست اجاره خودرو در سایت سپریس بزنید و هر اتومبیلی که بیشترین همخوانی را با نیازهای شما دارد، به راحتی کرایه کنید.

شاید فکر هزینه کرایه اتومبیل، شما را تا مرز انصراف پیش ببرد. اما برخلاف سایر مؤسسات اجاره خودرو، سپریس آسایش هم‌میهنان را در اولویت قرار داده و برای اولین بار در ایران، امکان اجاره خودرو اقساطی را فراهم کرده است. به این ترتیب می‎توانید برای تعطیلات بعدی، ماشین دلخواه را در هر زمانی که بخواهید کرایه کنید و هزینه آن را در چند مرحله از طریق اسنپ‌پی یا دیجی‌پی بپردازید. در تمام مراحل سفر، کارشناسان سپریس 24 ساعته و 7 روز هفته (حتی در ایام تعطیلات) آماده پاسخگویی به سؤالات و راهنمایی شما عزیزان هستند.

سفر به خیر!

سفر به بهترین روستاهای نوشهر، چه برای اقامتی چند روزه و چه سفری 24 ساعته، روح را تازه می‌کند و قوایی جدید به شما می‌بخشد تا با انرژی، به جریان زندگی بازگردید. طبیعت بومی، جاذبه‌های فرهنگی و مهمان نوازی مردم ییلاقات نوشهر، در هر فصل از سال پذیرای مهمانان از سراسر ایران هستند. با اجاره خودرویی جادار، ایمن و پرقدرت که پیچ‌های جاده و مسیرهای منتهی به جاذبه‌های طبیعت‌گردی در روستاهای نوشهر را به راحتی پشت سر بگذارد، در کنار عزیزان‎تان اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

فراموش نکنید که برای کسب این تجربه لذتبخش، باید وقت را غنیمت بشمارید! نزدیک تعطیلات، خیل مسافران برای اجاره خودرو سراغ سپریس می‌آیند و ظرفیت‌ها در چشم بهم زدنی تکمیل می‌شوند. برای اینکه شانس اجاره اتومبیل موردعلاقه‌تان را از دست ندهید، توصیه می‌کنیم هرچه زودتر درخواست رزرو ثبت نمایید تا در سفر به روستاهای نوشهر، خودرویی آراسته و آپشنال در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا