سفر و گردشگری

چطور از تکسیم بریم محله کادیکوی + معرفی جاذبه‌های دیدنی منطقه کادیکوی در استانبول

اکثر مسافران عازم ترکیه، سمت اروپایی استانبول را محبوب‎‌تر از سمت آسیایی آن می‌دانند و برای سر زدن به محله‌های اروپایی استانبول اشتیاق بیشتری نشان می‌دهند. اما اگر بخواهیم در سمت آسیایی این شهر عظیم از منطقه‌ای نام ببریم که از نظر زیبایی، امکانات و جاذبه‌های تاریخی-فرهنگی همتای نواحی نیشانتاشی، ببک و حتی کاراکوی باشد، قطعاً محله کادیکوی اولین انتخاب ما خواهد بود.

در این مقاله از مجله سپریس، با راهنمای منطقه کادیکوی همراه شما عزیزان هستیم. این منطقه شاید به اندازه سمت اروپایی هیجان انگیز نباشد، اما بی شک یکی از رنگارنگ‌ترین و جذاب‌ترین نقاط در بخش آسیایی محسوب می‌شود. هرچیزی که بخواهید در محله کادیکوی در استانبول وجود دارد؛ از آثار هنری و امکانات سرگرمی جذاب گرفته تا مصادیق تاریخ غنی ترکیه، غذاهای خوشمزه و فروشگاه‌های مجهز.

محله کادیکوی استانبول کجاست؟

محله کادیکوی (به ترکی Kadıköy) به نوعی بی‌اوغلوی سمت آسیایی استانبول به حساب می‌آید. حتماً می‌دانید که بی‌اوغلو، یکی از مشهورترین محله‌های سمت اروپایی استانبول است که شامل خیابان‌های معروف و جاذبه‌های تاریخی مشهوری مانند برج گالاتا، خیابان استقلال، کلیساها، مساجد و کنیسه‌های قدیمی متعدد می‌شود. در نقشه زیر می‌توانید موقعیت دقیق محله کادیکوی در استانبول را مشاهده نمایید.

چگونه از میدان تکسیم به کادیکوی برویم؟

محله کادیکوی مرکز اصلی حمل و نقل در سمت آسیایی استانبول است. بندر، ایستگاه اتوبوس و ایستگاه متروی بزرگ کادیکوی جایی است که به آن خواهید رسید. از اسکله کادیکوی، کشتی‌هایی به مقصد و از مبدأ بشیکتاش، کاباتاش، جزایر پرنس (آدالار)، امین‌اونو و کاراکوی حرکت می‌کنند. همچنین کشتی‌های سریع‌السیر به مقصد بوستانجی که در سمت آسیایی قرار دارد، موجودند.

 در سمت چپ اسکله، ایستگاه اتوبوس قرار دارد که اتوبوس‌هایی به بیشتر نقاط شهر، خصوصاً در سمت آسیایی (شامل شماره‌های ۱ و ۱۲ به مقصد اسکودار و همچنین تکسیم (شماره ۱۱۰)، بشیکتاش (شماره ۱۲۵) و روملی‌حصاری (شماره ۱۲۵) در سمت اروپایی) حرکت می‌کنند

بهترین راه برای رفتن از میدان تکسیم به محله کادیکوی، استفاده از فونیکولاری است که از تکسیم به سوی کاباتاش حرکت می‌کند. سپس می‌توانید با کشتی‌های اسکله، از کاباتاش به کادیکوی بروید و از سمت اسکله، پیاده به سمت خیابان کوشدیلی راه بیفتید. این خیابان از آلتیول شروع می‎‌شود و به سمت مجسمه گاو برنزی ادامه پیدا می‌کند.

در آلتی یول، ایستگاه اتوبوسی وجود دارد که می‌توانید از خطوط دوطرفه شماره 4، 16 یا D16 آن برای سفر به سمت جاده‌بستان بهره ببرید. سپس پیاده به سمت خیابان بغداد بروید. به علاوه در سمت چپ اسکله، یک ایستگاه دلموش با تاکسی‌های بزرگ زردرنگ در دو طرف جاده قرار دارد. در یک طرف، دلموش‌هایی به مقصد بستانچی و در طرف دیگر، دلموش‌هایی به مقصد پل بسفر، از طریق بشیکتاش و در نهایت تکسیم حرکت می‌کنند.

خودروهای اجاره ای پیشنهادی: کرایه ماشین در فرودگاه استانبول

یکی از بهترین اوتلت مال‌‌ها در محله کادیکوی، آپتیمم (Optimum) در سمت آسیایی است. برای دسترسی به این فروشگاه می‌توانید از کادیکوی سوار متروی مقصد ینی صحرا شوید و به فروشگاهی که در نزدیکی پل عابر پیاده بر فراز بزرگراه قرار گرفته بروید. ایستگاه مترو در مقابل اسکله بشیکتاش قرار دارد و خطی به سمت گبزه (از طریق سوادیه، بوستانجی، مالتپه و کارتال) می‌رود. اتوبوس سریع‌السیر به سمت اروپایی شهر (از شیشلی/مجیدیه‌کوی به تکسیم) حرکت می‌کند، در خیابان تاشکپرو (بزرگراه اصلی در انتهای خیابان سوئوتلوچشمه) یک توقف دارد.

تراموای قدیمی میدان تکسیم نیز ایستگاه‎‌های متعددی برای سفر به سمت محله کادیکوی در استانبول دارد. اگر قصد دارید به فروشگاه‌های کادیکوی در استانبول سر بزنید، می‌توانید در ایستگاه بحریه پیاده شوید و به خرید بروید.

نقشه تراموای محله کادیکوی
نقشه تراموای استانبول

زمان سفر از میدان تقسیم به کادیکوی بسته به نوع وسیله نقلیه‌ای که انتخاب می‌کنید، از 30 دقیقه تا یک و نیم ساعت متغیر خواهد بود. سریعترین راه برای رفتن از میدان تکسیم به کادیکوی، استفاده از دولموش یا تاکسی است که نسبت به اتوبوس و تراموا، هزینه بیشتری دارد. اگر می‌خواهید در هزینه سفر از تکسیم به کادیکوی صرفه جویی کنید و آزادی بیشتری در گردش داشته باشید، اجاره خودرو در استانبول با مؤسسه کرایه ماشین سپریس را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

خودروهای اجاره ای پیشنهادی: اجاره ماشین ارزان در استانبول

گردشی متفاوت در محله کادیکوی با اجاره بهترین خودروها

یکی از بهترین راه‌های رفتن به کادیکوی از تکسیم با کمترین دردسر، پایین‌ترین هزینه و بیشترین آسایش، اجاره خودروست. سپریس با عرضه خدمات اجاره خودرو در استانبول، امکان رنت آسان خودرو در ترکیه با بهترین شرایط و مناسب‎ترین قیمت و پشتیبانی توسط پرسنل ایرانی را برای مهمانان گرانقدر فراهم می‌نماید. برای اجاره خودرو در ترکیه و گردش در محله کادیکوی، ارائه مدارک شناسایی به همراه پاسپورت، ویزا، گواهینامه بین المللی و پرداخت ودیعه نقدی به مبلغ 8 هزار لیر کفایت خواهد کرد و هیچ نیازی به اسنادی از جمله گواهی اشتغال و غیره نیست.

آدرس کادیکوی استانبول؛ محله کادیکوی؛ راهنمای منطقه کادیکوی

یکی دیگر از جذاب‌ترین پیشنهادهای سپریس که برای اولین بار در خاورمیانه مطرح شده، سرویس کرایه خودرو اقساطی است. به این ترتیب شما عزیزان می‌توانید برای سفرهای خود، در هر زمان دلخواه خودرو اجاره نمایید و مبلغ قرارداد را طی اقساط هفتگی یا ماهانه بپردازید. با در اختیار داشتن یک اتومبیل شیک جادار، آزادی کامل دارید تا سر فرصت به دیدنی‌های محله کادیکوی، کافه رستوران‌ها، پاساژها و ابنیه تاریخی آن سر بزنید.

خودروهای اجاره ای پیشنهادی: اجاره ماشین لاکچری در استانبول

بهترین رستوران‌ها و کافه‌های کادیکوی استانبول

منطقه کادیکوی در استانبول حکم بروکلین برای نیویورک را دارد و جلوه‌های جذابی از زندگی محلی در سمت آسیایی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. این یعنی می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌های عالی را با قیمتی بسیار کمتر از مناطق توریستی اصلی در محله کادیکوی پیدا کنید. بهترین پیتزای استانبول  در یک پیتزا فروشی نقلی و معروف به نام «Salepepe» عرضه می‎‌شود. این پیتزافروشی با اجاق چوبی، به سبک توکیو تنها پنج صندلی دارد و یکی از آن‌ها معمولاً توسط یک گربه خیابانی محبوب اشغال شده است. با این حال، هرروز صف طویلی در مقابل این غذافروشی کوچولو برپاست. رستوران‌های دیگری مانند استیک سرای نصرت، رستوران مدرن آولو، نانوایی حافظ مصطفی، رستوران‌های Guney و آدورا، محبوب توریست‌ها و محلی‌ها هستند.

محله‌های مهم کادیکوی استانبول، رستوران گونی کادیکوی

اگر قصد دارید یک صبحانه خوشمزه ترکی را تست کنید، سری به Müjgan Yeldeğirmeni بزنید. در این صبحانه فروشی، گزینه‌های گیاهی و وگان نیز وجود دارند و تراس پیاده‌رو بهترین مکان برای تماشای مردم است.

هر زمان که دوست داشتید سری به بارهای محله کادیکوی بزنید، چندین گزینه پیش روی شماست. چندین میخانه در منطقه کادیکوی برپا هستند که نوشیدنی‌های ترکی عالی را به صورت لیوانی ارائه می‌دهند. سوملیه‌های انگلیسی زبان آماده راهنمایی شما برای تست نوشیدنی هستند. برای تجربه‌ای رسمی‌تر، می‌توانید به «ویکتور لوی شراب‌اوی» سر بزنید یا برای تست‌های غیررسمی‌تر و تنوع طبیعی‌تر ترکی، به «وایانا واین بار» بروید.

مکان‌های دیدنی کادیکوی اگر به دنبال جاهای دیدنی در کادیکوی هستید، در جای درستی هستید! این منطقه مملو از غنای تاریخی و فرهنگی است و بدون شک مکانی وجود دارد که نظر شما را جلب کند. بیایید نگاهی به لیست مکان‌های دیدنی کادیکوی، استانبول بیندازیم!

خودروهای اجاره ای پیشنهادی: اجاره بنز در استانبول

مراکز خرید منطقه کادیکوی در استانبول

محله‌های مهم کادیکوی استانبول؛ بازار کادیکوی

هیچ سفری به کادیکوی بدون بازدید از بازارهای پرجنب‌وجوش آن کامل نمی‌شود. معروف‌ترین بازار، بازار محلی کادیکوی است که هر سه‌شنبه برگزار می‌شود و مکان بسیار خوبی برای خرید در کادیکوی استانبول و تماشای محصولات تازه، ادویه‌ها و کالاهای دست‌ساز است. بازار مودا (Moda) که روزهای یکشنبه برگزار می‌شود نیز برای علاقه‌مندان به لباس‌های قدیمی، عتیقه‌جات و جواهرات دست‌ساز ارزش بازدید دارد. اگر به دنبال چیزی شیرین هستید، حتماً به شیرینی‌فروشی چیا سفره‌سی «Çiya Sofrası» سر بزنید که شیرینی‌های سنتی ترکی مانند باقلوا و شکرپاره سرو می‌کند.

بازار ماهی کادیکوی، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین و پویاترین بازارهای این محله است که انواع و اقسام ماهی، صدف و سایر محصولات دریایی در آن عرضه می‌شوند. گونه‌های معروف ماهی ترکی مانند ماهی سیباس و خال‌مخالی تا صیدهای نادرتر مانند هشت‌پا و ماهی شمشیر در این بازار پیدا می‌شوند. علاوه بر بازار ماهی، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی در اطراف بازار وجود دارد که این مکان را به محلی عالی برای لذت بردن از یک وعده غذای دریایی خوشمزه یا میان‌وعده تبدیل می‌کند.

دیدنی‌های منطقه کادیکوی استانبول

برج دختر (Kız Kulesi) از جذاب‌ترین دیدنی‎ های محله کادیکوی

تاریخچه و فرهنگ منطقه کادیکوی

یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کادیکوی، برج دختر (Kız Kulesi) است. برج بر روی یک جزیره کوچک در نزدیکی ساحل محله قرار دارد که سهم جذابی در تاریخچه و فرهنگ منطقه کادیکوی را به خودش اختصاص داده و افسانه‌های متنوعی درباره آن گفته می‌شود. بنا به یکی از داستان‌ها، پیشگوی یک پادشاه چنین گفته بود که دخترش در روز تولد ۱۸ سالگی‌اش به دلیل نیش مار خواهد مرد. برای جلوگیری از این حادثه، او این برج را بر روی جزیره ساخت و دخترش را برای محافظت به آنجا فرستاد. در روز تولد ۱۸ سالگی دختر، پادشاه یک سبد میوه به عنوان هدیه برای او آورد، اما ماری درون سبد پنهان شده بود و دختر را نیش زد که در نهایت منجر به مرگش شد.

 

خیابان بغداد در کادیکوی (Kadikoy Bagdat Avenue)

هزینه سفر از تکسیم به کادیکوی؛ خیابان بغداد کادیکوی

خیابان بغداد یکی از معروف‌ترین محله‌های مهم کادیکوی استانبول برای خرید است. اینجا می‌توانید به فروشگاه‌های لوکس، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع دسترسی داشته باشید. علی‌رغم ترافیک سنگین خودروها، مسیرهایی برای عابران پیاده و دوچرخه احداث شده‌اند که عبور و مرور را آسان می‌کنند.

مارینای فنرباغچه کلامیش (Fenerbahce Kalamis Marina)

محله کادیکوی در استانبول، اسکله فنرباغچه

مارینای کلامیش که در نزدیکی تنگه بوسفور قرار دارد، علاوه بر خدمات به صاحبان قایق‌های تفریحی، میزبان رویدادهایی همچون مسابقات قایقرانی و باشگاه‌های دریانوردی در محله کادیکوی است. رستوران‌های صبحانه‌خوری نیز در نزدیکی فنرباغچه کادیکوی هرروز از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

ساحل مودا  (Moda Coast)

آدرس بازار کادیکوی استانبول، ساحل مودا

ساحل مودا یکی از بهترین مقاصد در میان جاذبه‌های گردشگری در راهنمای منطقه کادیکوی است. می‌توانید اینجا حین لذت بردن از یک نوشیدنی، به تماشای ساحل و دریا بنشینید. پیاده‌روی در ساحل مودا، ایده‌ای عالی برای استراحت و گذران اوقات در محیطی رمانتیک است. همچنین می‌توانید با گشت و گذار در کافه‌های محله مودا، بهترین غذاهای کادیکوی را بیابید و از بستنی‌فروشی علی اوستا، بهترین مغازه بستنی‌فروشی کادیکوی، بستنی ترکی بخرید.

خیابان مودا در محله کادیکوی در استانبول، مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها، صبحانه‌های خوشمزه و بارهای معروف است. تعدادی از محبوب‌ترین مکان‌ها در کادیکوی مودا عبارتند از:

  • Cherrybean Coffee؛
  • Asuman؛
  • Muaf؛
  • Sayfiye؛
  • Muhit؛
  • Dem Moda؛
  • Ciya Kadikoy.

مجسمه گاو کادیکوی

گاو برنزی، تاریخچه و فرهنگ منطقه کادیکوی

مجسمه گاو، یکی از نمادهای شاخص محله کادیکوی، صددرصد ارزش بازدید دارد. علاوه بر این، مجسمه گاو به عنوان یکی از مکان‌های محبوب برای قرار ملاقات‌ شناخته می‌شود. از اینجا می‌توانید یکسره به خیابان بحریه بروید یا در خیابان کادیفه قدم بزنید.

خیابان بحریه

راهنمای منطقه کادیکوی؛ خیابان بحریه کادیکوی

خیابان بحریه یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در کادیکوی استانبول است. صدای نوستالژیک تراموا می‌تواند شما را به گذشته ببرد. فروشگاه‌های برندهای مشهور و همچنین مغازه‌های محلی در این خیابان به چشم می‌خورند. اگر به خرید علاقه دارید، می‌توانید از پاساژهای مختلف محله کادیکوی در استانبول بازدید کنید.

اپرای ثریا

خانه اپرای ثریا، محله کادیکوی

اپرای باشکوه ثریا که قدمتش به سال ۱۹۲۷ برمی‌گردد، در خیابان بحریه واقع شده است. معماری سبک آرت دکو و تزیینات مرمری آن واقعاً خیره‌کننده هستند. می‌توانید با خرید بلیط، در رویدادهایی که در این بنا برگزار می‌شود شرکت کنید. حتی مشاهده دکوراسیون داخلی این ساختمان، تأثیری ماندگار بر شما خواهد گذاشت!

ایستگاه قطار حیدرپاشا

ایستگاه قطار حیدرپاشا، یکی از دیدنی های محله کادیکوی

ایستگاه قطار حیدرپاشا اغلب در فیلم‌ها برای نمایش سیلوئت استانبول استفاده می‌شود. این ساختمان چنان باشکوه است که آرزو می‌کنید بتوانید سوار قطاری شوید که از این ایستگاه حرکت می‌کند. نگاه کوتاهی به آن هنگام عبور با کشتی، تأثیر عمیقی بر جای می‌گذارد.

موزه اسباب‌بازی استانبول

مراکز دیدنی کادیکوی استانبول؛ موزه اسباب بازی کادیکوی

موزه اسباب‌بازی استانبول در محله گُزتپه قرار دارد و اولین موزه اسباب‌بازی ترکیه است. این موزه توسط سونای آکین تأسیس شده و بیش از ۴۰۰۰ اسباب‌بازی را به نمایش گذاشته است.

ساحل جاده‌بستان

ساحل جاده بستان، تاریخچه و فرهنگ منطقه کادیکوی

ساحل جاده‌بستان یکی از زیباترین سواحل محله کادیکوی در استانبول است. در طول این ساحل می‌توانید رستوران‌ها، کافه‌ها و بهترین صبحانه‌های کادیکوی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید روی چمن‌های سبز استراحت کنید و از منظره دریا لذت ببرید. علاوه بر این، فعالیت‌هایی مانند اسکیت‌بازی و یوگا نیز در این ساحل برگزار می‌شود.

خیابان بار (بارلار سوکاقی)

خیابان بار، که به نام خیابان کادیفه نیز شناخته می‌شود، یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین نقاط استانبول است. این خیابان به خاطر زندگی شبانه پرشور خود شهرت دارد و پر از مکان‌های تفریحی، موسیقی زنده، کافه‌ها و بارها است. بهترین بارهای خیابان بارهای کادیکوی عبارتند از:

  • Dorock xl Kadikoy
  • Karga Bar
  • Buddha
  • Punch Flu
  • Bina
  • Arka Oda
  • موزه گازخانه

سینمای کادیکوی

زمان سفر از میدان تقسیم به کادیکوی؛ سینما کادیکوی

وقتی صحبت از هنر می‌شود، نباید سینمای کادیکوی را نادیده گرفت. این مکان در ابتدا به عنوان یک سالن تئاتر فعالیت می‌کرد، اما پس از بازسازی به عنوان یک سینما مورد استفاده قرار گرفت. سقف این سینما نیز بسیار چشم‌نواز است.

یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه محله کادیکوی، پیاده‌روی و گشت و گذار در کوچه‌ها و خیابان‌های باریک آن است. در این مسیر با فروشگاه‌های کوچکی روبه‌رو می‌شوید که کالاهای دست‌ساز و شیرینی‌های سنتی ترکی می‌فروشند، همچنین فروشندگان خیابانی که میان‌وعده‌هایی مانند سیمیت (نان کنجدی) و شاه‌بلوط بو داده عرضه می‌کنند.

اگر به دنبال فعالیتی آرامش‌بخش‌تر هستید، به یکی از پارک‌های متعدد کادیکوی سر بزنید. پارک یل‌دگیرمنی (Yeldeğirmeni) یکی از نقاط محبوب خانواده‌هاست، با امکاناتی چون زمین‌های بازی، مناطق پیک‌نیک و مسیرهای پیاده‌روی. پارک ساحلی مودا (Moda Sahili Park) که در امتداد بوسفور واقع شده است، مناظری خیره‌کننده از آب ارائه می‌دهد و مکانی عالی برای یک پیاده‌روی دلپذیر است.

علاقه‌مندان به غذا نیز کادیکوی را به دلیل غذاهای خوشمزه‌اش دوست خواهند داشت. این محله به دلیل غذاهای دریایی تازه و مزه (پیش‌غذاهای کوچک ترکی) شهرت دارد. حتماً بالیک اکمک (ساندویچ ماهی) را امتحان کنید یا به یکی از رستوران‌های محلی بروید و یک شام سنتی ترکی میل کنید.

سخن آخر

محله کادیکوی در استانبول دیدنی‌های فراوان و جذابیت‎‌های بی شماری دارد که در یک راهنمای منطقه کادیکوی کوچک نمی‌گنجند. امروز سعی کردیم تا پرطرفدارترین دیدنی‌ها، رستوران‌ها و بازارهای محله کادیکوی در استانبول را معرفی کنیم تا در سفرتان به ترکیه، بدانید چطور از تایمی که قصد دارید در کادیکوی بگذرانید، نهایت لذت را ببرید.

همانطور که پیشتر در مقاله هزینه رفت و آمد در استانبول اشاره کردیم، استفاده از تاکسی، اتوبوس و مترو برای تمام ترددها داخل منطقه کادیکوی خرج زیادی برای شما خواهد داشت. اما با کرایه خودرو در استانبول، این فرصت را خواهید داشت تا هم هزینه پایین‌تری برای رفت و آمد اختصاص بدهید و همزمان از آزادی در گردش و سیاحت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا