سفر و گردشگری

15 تا از بهترین جاهای دیدنی اطراف رشت + آدرس و تصاویر

همه ما پرمشغله هستیم و دوست داریم هر فرصتی که به دست می‌آوریم را به هیجان انگیزترین شکل ممکن بگذرانیم. اگر ساکن رشت هستید و زمان کوتاهی برای سفر دارید، کم نیستند جاهای دیدنی اطراف رشت که تجربه‌هایی بی‌نظیر برای شما بیافرینند!

در لیست امروز مجله سپریس، 15 تا از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک رشت را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین مکان های دیدنی در نزدیکی شهر رشت برای هر سلیقه‌ای یک پیشنهاد دارند.

بهترین جاهای دیدنی اطراف رشت کدامند؟

چه دلتان برای طبیعت گردی لک زده باشد و چه بخواهید از جاذبه‌های تاریخی یا پارک‌های جنگلی دیدن کنید، از مقاله امروز ما دست خالی بیرون نخواهید رفت.

1. دریاچه سقالکسار، یکی از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک رشت

طبیعت گردی اطراف رشت در دریاچه سقالکسار

آدرس: استان گیلان، رشت، فلکه انتظام، ۱۰ کیلومتری جاده جیرده، بعد از بقعه آقاسید شریف، روستای سقالکسار

لیست جاهای دیدنی اطراف رشت را با دریاچه سقالکسار شروع می‌کنیم؛ یکی از زیباترین و آرام‌ترین دریاچه‌های گیلان که به پاک‌ترین دریاچه خطه شمال هم معروف است. این دریاچه با طبیعت بکر و مناظر دیدنی خود، مکانی ایده‌آل برای پیک‌نیک، ماهیگیری و قایق‌سواری است. مردم محلی سقالکسار به پاکیزگی محیط زندگی خود اهمیت زیادی می‌دهند و از همین بابت، در هنگام ورود به منطقه به شما یک کیسه زباله داده می‌شود.

سد خاکی احداث شده در کنار دریاچه 15 هکتاری، تأمین کننده آب بیجارهای نزدیکی این محل است. در اکثر فصل‌های سال، اطراف دریاچه به گله‌های دامداران محلی برخورد خواهید کرد که صحنه‌ای لطیف از زندگی بومی را به تصویر می‌کشند.

خودروهای اجاره ای پیشنهادی: اجاره خودرو در گیلان

2. آبشار دودوزن، یکی از زیباترین جاهای دیدنی رشت و اطراف رشت

آبشار دودوزن، یکی از دیدنی‌ های اطراف رشت

آدرس: فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان شفت، در منطقه ییلاقی سیاهمزگی

این آبشار زیبا در روستای دودوزن قرار دارد و با طبیعتی دلنشین و آب و هوایی مطبوع، یک مقصد محبوب برای طبیعت‌گردان و عاشقان عکاسی است. مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار نیز خود تجربه‌ای لذت‌بخش از میان جنگل‌های سبز است. گفته می‌شود که این آبشار 50 متری، بیش از 100 سال قدمت دارد.

اگر می‌خواهید خاطره‌ای محشر از یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت بسازید، پیشنهاد می‌کنیم بازدید از دریاچه دودوزن را هم در برنامه قرار بدهید. این دریاچه در 40 کیلومتری آبشار قرار دارد.

3. ماسال، یکی از متنوع‌ترین دیدنی‌ های اطراف رشت

ماسال، یکی از بهترین ییلاقات اطراف رشت

آدرس: 50 کیلومتری رشت، نزدیک رودخانه خالکایی

منطقه ماسال با جنگل‌های بکر و پوشش گیاهی متنوع، یکی از بهترین مقاصد برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، کوهنوردی و آثار تاریخی است. بخش آلاله پشته، یکی از ییلاقات ماسال که در 45 کیلومتری از مرکز این شهرستان قرار دارد، آخرین محلی است که جای قدم‎‌های میرزا کوچک خان جنگلی را بر خود داشت. جنگل‌های ماسال با چشم‌اندازهای خیره‌کننده و آب‌وهوای خنک، یک مکان فوق‌العاده برای فرار از گرمای تابستان هستند.

4. شهرک تاریخی ماسوله

ماسوله، یکی از زیباترین روستا های اطراف رشت

آدرس: 60 کیلومتری شهر رشت، بخش سردار جنگل فومن

ماسوله با معماری منحصر به فرد و خیابان‌های پلکانی‌اش، پاتوق توریست‌ها و ایرانگردانی است که به دنبال جاهای دیدنی اطراف رشت هستند. این منطقه یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرک‌های ایران است که با خانه‌های رنگارنگ و بازارچه‌های محلی، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند. قدمت ساختمان‌ها و این سبک معماری طبقاتی، به دوران زندیه بازمی‌گردد. متریال به کار گرفته شده در ساخت ابنیه مسکونی این شهر، سنگ و چوب همراه با خشت هستند و معمولاً خانه‌ها در یک یا دو طبقه ساخته شده‌اند.

بافت پله‌‌ای ماسوله، می‌طلبد که کل این مکان جادویی را با پای پیاده طی کنید و از صنایع دستی، خوراکی‌های محلی و به خصوص شامی ماسوله‌ای لذت ببرید.

5. بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان، یکی از بهترین مکان های دیدنی در نزدیکی شهر رشت؛ مکان های دیدنی نزدیک رشت

آدرس: لاهیجان، قسمت بالایی شیطان‌کوه

بام سبز لاهیجان یک تپه‌ی سرسبز و زیباست که چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر لاهیجان و مزارع چای ارائه می‌دهد. تله‌کابین لاهیجان نیز یکی از جذابیت‌های این منطقه است که شما را به بام سبز می‌برد. مسیرهای پلکانی، شهر بازی مخصوص کودکان، امکانات تفریحی و سیاحتی متنوع و غرفه‌های محصولات محلی، تجربه‎‌ای شیرین برای بزرگسالان و کوچولوها رقم می‌زنند.

6. باغ محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی، بهترین مکان های دیدنی در نزدیکی شهر رشت

باغ محتشم و عمارت فرنگی، یکی از دیدنی‌ های اطراف رشت؛ مکان های دیدنی اطراف رشت

آدرس: ضلع جنوبی پارک قدس (باغ محتشم) و در کنار رودخانه گوهررود

برای بازدید از جاهای دیدنی اطراف رشت، لازم نیست جای دوری بروید. در وطن هوشنگ ابتهاج، باغ تاریخی محتشم در شهر رشت انتظار دیدگان ایرانگردان مشتاق را می‌کشد. این باغ به همراه عمارت کلاه فرنگی، با معماری زیبا و فضای سبز دلنشین یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران و محلی‌ها است. عمارت کلاه‌فرنگی در وسط این باغ واقع شده و نمونه‌ای از معماری دوران قاجار است. مالک اصلی آن یعنی اکبرخان بیگلربیگی، یکی از مالکان و حاکمان قدیمی گیلان بود. پس از او تملک باغ به محتشم الملک رسید و از آن به بعد، نام او بر این باغ باقی ماند.

عمارت 4 طبقه کلاه فرنگی یکی از جاهای دیدنی نزدیک رشت است که در نوع خود شگفتی‌های زیادی برای بازدیدکنندگان دارد. این محل در گذشته محل سران رشتی و حکمرانان بوده و گذر مردم عادی کمتر به آن می‌افتاد. اما امروزه به یکی از پرطرفدارترین دیدنی‌ های اطراف رشت تبدیل شده و هرساله پذیرای مهمانان فراوان از سراسر ایران است.

7. تالاب انزلی

جاهای دیدنی اطراف رشت؛ تالاب انزلی؛ جای دیدنی نزدیک رشت

آدرس: جنوب غربی شهرستان بندر انزلی و در فاصله حدود ۴۰ دقیقه‌ای از شهر رشت

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف رشت برای کسانی که عاشق لذت بردن از طبیعت محلی هستند! تالاب انزلی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تالاب‌های ایران است که با اکوسیستم متنوع و پرندگان مهاجر، مقصدی عالی برای علاقه‌مندان به طبیعت و پرنده‌نگری است. قایق‌سواری در این تالاب تجربه‌ای بی‌نظیر از نزدیکی به طبیعت را به ارمغان می‌آورد. این تالاب خانه پوشش انبوهی از نیلوفر آبی به همراه بیش از 100 گونه ماهی و پرنده است. بد نیست بدانید که تالاب انزلی در میان تمام تالاب‌های ایران، بالاترین سطح رطوبت را دارد.

تالاب انزلی از طریق یک کانال کشتیرانی با دو موج شکن در تأسیسات بندر انزلی، به دریای خزر متصل می‌شود. عمق آن بیش از 2 متر تخمین زده شده و به 11 رودخانه اصلی و بیش از 30 رود فرعی راه دارد.

8. روستای قلعه‌رودخان

قلعه رودخان، یکی از روستا های اطراف رشت؛ رودخانه نزدیک رشت؛ روستاهای زیبای اطراف رشت

آدرس: 20 کیلومتری جنوب فومن، نزدیکی روستای رودخان

این روستای زیبا در نزدیکی قلعه تاریخی قلعه‌رودخان قرار دارد و یکی از جذاب‌ترنی گزینه‌های تاریخی در میان جاهای دیدنی اطراف رشت شناخته می‌شود. قلعه‌رودخان یک دژ مستحکم و تاریخی است که در ارتفاعات جنگلی واقع شده و بعد از طی ۸۸۵ پله سنگی به آن می‌رسید. این قلعه و محیط اطراف آن برای تاریخ‌دوستان و طبیعت‌گردان بسیار جذاب است.

9. پارک جنگلی سراوان

پارک ملی سراوان، یکی از تفریحات اطراف رشت؛ اطراف رشت کجا بریم؟

آدرس: کیلومتر ۱۷ اتوبان رشت-قزوین، حد فاصل رشت تا سیاهکل

این پارک جنگلی در نزدیکی رشت واقع شده و با درختان بلند و سرسبز، فضای آرامش‌بخش و مسیرهای پیاده‌روی جذاب، یک مکان عالی برای پیک‌نیک و گذران وقت در طبیعت است. موزه میراث روستایی گیلان نیز در این پارک قرار دارد که نمایشگر زندگی و فرهنگ مردم گیلان است.

مجموعه تفریحی پارک سراوان شامل انواع گونه‌های جانوران و گیاهان محلی می‌شود که در منطقه جنگلی و دریاچه سراوان سکونت دارند. امکانات تفریحی در این محل از جمله آلاچیق‌های قابل اجاره، گشت و گذار با موتور چهارچرخ، قایق پدالی در دریاچه و پینت بال، پارک سراوان را به یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف رشت برای خانواده‌ها تبدیل می‌کنند.

10. پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود، یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک رشت؛ بهترین روستاهای نزدیک رشت

آدرس: رودخانه لنگرود

پل تاریخی معروف به «خشتی پورد» که بر روی رودخانه لنگرود ساخته شده، یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین پل‌های ایران است و نماد شهر لنگرود هم حساب می‌شود. پل خشتی با معماری منحصر به فرد و قدمت طولانی خود، نه تنها یک اثر تاریخی مهم بلکه یک جاذبه گردشگری محبوب در میان جاهای دیدنی اطراف رشت است. رودخانه پرآب لنگرود که پل روی آن بنا شده است، پشتر محل تهیه بار ماهی برای بازار سماکان محلی لنگرود بوده است. درحال حاضر هم می‌توانید از فروشندگان محلی در اطراف پل، ماهی تازه یا شور و دودی بخرید.

11. پارک ملی بوجاق

پارک بوجاق، یکی از دیدنی‌ های اطراف رشت؛ رودخانه های اطراف رشت

آدرس: آستانه اشرفیه، بلوار شهدا

ارک ملی بوجاق در نزدیکی شهر کیاشهر واقع شده و یکی از زیباترین مناطق حفاظت‌شده ایران است. این پارک تنوع زیستی بالایی دارد و برخی از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک رشت از جمله تالاب امیرکلایه و اکوسیستم محل زندگی پرندگان محلی را شامل می‌شود. اگر عاشق تماشای پرندگان وحشی بومی هستید و بدتان نمی‌آید با قایق هم به آب بزنید، پارک بوجاق را از دست ندهید.

12. آبشار لاتون

آبشار لاتون، یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت؛ ییلاقات اطراف رشت

آدرس: 15 کیلومتری آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه

آبشار لاتون یکی از بلندترین آبشارهای ایران و دلفریب‌ترین دیدنی‌ های اطراف رشت است که در نزدیکی آستارا و روستای کوته‌کومه قرار دارد. مسیر پیاده‌روی به سمت آبشار از میان جنگل‌های سرسبز و مناظر طبیعی زیبا عبور می‌کند و تجربه‌ای به‌یادماندنی برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی است. مجموعه لاتون شامل 3 آبشار می‌شود که بزرگترین آنها 105 متر و کوچکترینشان 10 متر ارتفاع دارد. این مجموعه زیبا در کنار روستای متروکه آسیوشوان قرار دارد که امروزه تقریباً به طور کامل خالی از سکنه شده است.

13. روستای ییلاقی جواهرده

روستای جواهرده، یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک رشت؛ دیدنی های اطراف رشت

آدرس: 27 کیلومتری رامسر

جواهرده یکی از زیباترین روستاهای ییلاقی گیلان و رویایی‌ترین جاهای دیدنی اطراف رشت است که در ارتفاعات شهرستان رامسر قرار دارد. این روستا با آب‌وهوای خنک و طبیعت بکر، مقصدی عالی برای فرار از گرمای تابستان و لذت بردن از مناظر طبیعی و فرهنگ محلی است. این روستا از 12 بخش مختلف تشکیل می‌شود، مردمانی بسیار مهمان نواز و امکانات اقامتی بی‌نظیر دارد.

جنگل‌های هیرکانی مازندران نیز فاصله چندانی با روستای جواهرده ندارند. بنابراین می‌توانید با طی مسیری حدوداً 2 ساعتی از روستا به سمت جنگل، از پوشش گیاهی زیبای این محل لذت ببرید.

14. بلوار ساحلی انزلی

بلوار ساحلی انزلی؛ یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت

آدرس: بندر انزلی، 44 کیلومتری رشت

به دنبال مکانی هستید که هم سرسبز و محل تفریح باشد، هم فرصتی عالی برای تماشای موج شکن‌های عظیم و کشتی‌ها فراهم کند؟ بلوار ساحلی انزلی یکی از زیباترین جاهای دیدنی نزدیک رشت است که در کمتر از 2 ساعت می‌توانید سری به آن بزنید. این بوستان ساحلی، اولین پارک در شمال ایران به حساب می‌آید که به سبک اروپایی در سال 1305 ساخته شده و تا امروز نوسازی‌های جذابی روی آن صورت گرفته‌اند.

بندرگاه بلوار ساحلی انزلی با غرفه‌های محلی سرشار از محصولات سنتی، رستوران‌ها و کافه‌های پرطرفدار و صحنه‌های زیبایی که در تالاب انزلی خلق می‌شوند، یکی از بهترین امکانات تفریحی را برای گذراندن یک ظهر یا عصر دل انگیز در اطراف رشت فراهم می‌کند.

15. دیلمان

دیلمان، یکی از جاهای دیدنی نزدیک رشت

آدرس: 83 کیلومتری رشت، مسیر لاهیجان به سیاهکل

برای کسانی که قصد دارند سری به لاهیجان زیبا بزنند، پیشنهاد می‎‌کنیم دیلمان را نیز در لیست بازدید جاهای دیدنی نزدیک رشت قرار بدهند. دیلمان به نام مینی بهشت گیلان معروف است و با حدود 3 ساعت رانندگی به سمت سیاهکل و طی مسافت 83 کیلومتر، می‌توانید از تماشای این مکان فوق العاده لذت ببرید.

مسیر دیلمان از جاده لاهیجان به سوی سیاهکل می‌گذرد و بایستی خود را برای طی جاده‌هایی لغزنده و پر پیچ‌‍وخم آماده کنید. این منطقه در تابستان آب و هوای خنکی به مهمانان هدیه می‌دهد؛ در نتیجه می‌توانید بدون نگرانی از بابت بارش‌های سنگین و مه گرفتگی، از جذابیت‌هایی مانند آبشار لونک، دشت شقایق، کاروانسرای تی تی و برج گرماور دیدن کنید.

تجربه سفری متفاوت در رشت با اجاره ماشین از سپریس!

اگر قصد بازدید از جاهای دیدنی اطراف رشت را دارید، علاوه بر انتخاب مقصد به یک وسیله نقلیه مناسب هم احتیاج خواهید داشت تا گرفتار سؤال «چطوری بریم» و «با چی بریم» نشوید. هزینه سنگین خودروهای سواری دربستی و حتی اسنپ، گاهی باعث می‌شود که به جیب فشار بیاید و نتوانیم از سفرمان طوری که باید و شاید لذت ببریم.

اما اجاره ماشین در رشت با سپریس، جایی برای این نگرانی‌ها باقی نمی‌گذارد. نکته جالب داستان اینجاست که هزینه اجاره خودروی موردعلاقه‌تان برای مدت دلخواه، از مجموع کرایه‌هایی که برای رفت و آمد بین جاهای دیدنی نزدیک رشت باید بپردازید کمتر خواهد شد! با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که در اختیار داشتن هر مدل خودرویی که بخواهید، صددرصد به نفع شما و کیف پولتان خواهد بود.

یکی از مزایای دیگر اجاره ماشین در شمال از سپریس این است که کنترل و آزادی مطلق در سفرتان خواهید داشت. می‌توانید زمان حرکت، مکان‌هایی که می‌خواهید ببینید و مدت زمانی که در هر مکان می‌مانید را خود تعیین کنید. این برنامه‌ریزی آزادی بیشتری به شما می‌دهد تا به بهترین شکل از سفر لذت ببرید.

به علاوه خودروهای مدرن و کاملاً تجهیزشده سپریس، سفری بی‌نقص و به یادماندنی برای شما رقم خواهند زد. ناوگان ما اجاره انواع خودروهای ایرانی و اقتصادی تا لوکس و خارجی را نیز ارائه و برای هر سلیقه‌ای یک گزینه اکازیون و عالی دارند.

جمع بندی

لیست جاهای دیدنی اطراف رشت تمامی ندارد؛ از جاذبه‌های طبیعی فراوان گرفته تا ابنیه تاریخی که هریک ورقی از تاریخ غنی ایران و خطه شمال را روایت می‌کنند. ما در این مقاله، کوشیدیم تا 15 تا از جاهای دیدنی نزدیک رشت را معرفی کنیم تا برای انتخاب مقصد سفری کوتاه و لذتبخش، یک لیست پر و پیمان داشته باشید.

اگر می‎‌خواهید تجربه متفاوتی از بازدید از دیدنی‌ های اطراف رشت کسب کنید، اجاره ماشین با سپریس سوییچ یک سفر هیجان انگیز را در دستان شما قرار خواهد داد. چه بخواهید با یک سدان خانوادگی جادار سفر کنید، چه یک پیکاپ مناسب جاده‌های لغزنده و مسیرهای جنگلی، در لیست سپریس هر خودرویی که مدنظرتان باشد را پیدا خواهید کرد.

به نظر شما بهترین مکان های دیدنی در نزدیکی شهر رشت کدامند؟ جای چه جاذبه‌هایی در لیست امروز ما خالی بود؟ مشتاق شنیدن نظرات شما هستیم.

سؤالات متداول

آیا جاهای دیدنی اطراف رشت در تمام فصول سال قابل دسترسی هستند؟

بله، بیشتر جاهای دیدنی اطراف رشت در تمام فصول سال قابل دسترسی هستند، اما بهتر است برخی از فصول مثل بهار و پاییز را برای بازدید انتخاب کنید.

چه مسیرهایی برای گردش در جاهای دیدنی اطراف رشت پیشنهاد می‌شود؟

برای سفر لذتبخش به دیدنی‌ های اطراف رشت پیشنهاد می‌کنیم از مسیرهایی مانند جاده اسالم، کوچصفهان، جاده شفت و مسیر رشت به مازندران تردد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا