سفر و گردشگری

چطور در عمان خودرو اجاره کنیم؟ | نحوه کرایه ماشین در مسقط

چه در خاک ایران مشغول سیاحت باشید و چه ورای مرزها، پیش از اینکه برنامه گشت‌وگذار بچینید بایستی تصمیم بگیرید از کدام شیوه تردد استفاده کنید. شاید وسایل نقلیه عمومی اولین گزینه‌ای باشد که به ذهنتان می‌رسد. اما بد نیست بدانید نحوه کرایه ماشین در مسقط، نه تنها اقامت شما در عمان را فوق‌العاده ساده و لذتبخش خواهد کرد بلکه شما را از هزینه‌های پنهان و سنگین نجات خواهد داد.

در این مقاله از مجله سپریس، راهنمای اجاره خودرو در عمان را از صفر تا صد مرور می‌کنیم تا پیش از سفر به مسقط، تصمیم‌تان را برای رزرو و رنت اتومبیل نهایی کنید.

راهنمای اجاره خودرو در عمان: از رزرو تا تحویل ماشین

راهنمای اجاره خودرو در عمان: از رزرو تا تحویل ماشین

نحوه کرایه ماشین در مسقط با سپریس، طی چند مرحله ساده و در کمتر از یک ساعت قابل انجام است. در مراحل راهنمای اجاره خودرو در عمان به طور کامل هر گام از پروسه را توضیح خواهیم داد.

خودروهای پیشنهادی: کرایه ماشین لوکس در عمان

1. جستجو برای تاریخ موردنظر

از اینجا وارد صفحه اول سپریس شوید. در بخش جستجو، شهر مسقط را به عنوان محل اجاره انتخاب کنید. سپس تاریخ شروع و پایان اجاره را مشخص کنید. این تاریخ‌ها به شما کمک می‌کنند تا خودروهای موجود در بازه زمانی مورد نظرتان را ببینید. سپس به صفحه اجاره ماشین در مسقط هدایت خواهید شد.

2. جستجو و انتخاب خودرو

پس از وارد کردن اطلاعات مورد نظر، لیستی از خودروهای موجود به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید از فیلترهای مختلف مانند نوع خودرو (سدان، شاسی‌بلند، اقتصادی و…)، برند، مدل و قیمت استفاده کنید تا بهترین گزینه را بیابید.

3. بررسی جزئیات و شرایط اجاره

پس از انتخاب خودرو، می‌توانید جزئیات مربوط به هریک را مشاهده کنید. این جزئیات شامل اطلاعات فنی خودرو، شرایط بیمه، مبلغ ودیعه و هزینه اجاره ماشین در مسقط (از جمله مبلغ کرایه روزانه، هزینه تحویل، جریمه در صورت دیرکرد بازگشت یا پیمایش هر کیلومتر مسافت اضافی) می‌شوند.

4. انتخاب بیمه و امکانات اضافی

در این مرحله می‌توانید نوع بیمه مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپریس دو نوع بیمه (با پوشش خسارات مندرج در شرایط بیمه، حذف فرانشیز تا سقف 70 میلیون تومان و پوشش تصادف، سرقت کلی یا جزئی و بلایای خارج از کنترل راننده) ارائه می‌دهد. در صورتی که تمایلی به خرید بیمه نداشته باشید، می‌توانید با مسئولیت خود مراحل نحوه کرایه ماشین در مسقط را ادامه بدهید.

5. ثبت سفارش

پس از بررسی و تایید تمامی جزئیات، وارد مرحله ثبت سفارش و پرداخت خواهید شد. در این مرحله، اطلاعات شخصی به همراه مدارک خود را آپلود نموده و پرداخت را به صورت آنلاین انجام خواهید داد. برای اجاره ماشین در مسقط، ارائه پاسپورت به همراه گواهینامه بین المللی و پرداخت ودیعه نقدی به مبلغ 50 ریال عمان (یا معادل ریالی آن در ایران) الزامی است.

نکته: اگر قصد اجاره ماشین با راننده را دارید، در این مرحله از نحوه کرایه ماشین در مسقط کافیست مدارک شناسایی، پاسپورت و ودیعه نقدی کافی خواهد بود و نیازی به گواهینامه بین المللی نیست. این گزینه جهت کرایه ماشین برای توریست‌ها در عمان یا استقبال از مهمانان رسمی کاربرد دارد.

6. دریافت تاییدیه و عقد قرارداد اجاره خودرو

پس از تکمیل فرآیند پرداخت، تاییدیه اجاره به همراه اطلاعات تماس مالک خودرو و جزئیات مربوط به تحویل خودرو به شما ارسال می‌شود. این اطلاعات شامل هماهنگی در ارتباط با محل و زمان دقیق تحویل خودرو نیز خواهد بود. در این گام از مراحل نحوه کرایه ماشین در مسقط، قرارداد کرایه اتومبیل را به صورت آنلاین امضا خواهید نمود. یک نسخه الکترونیکی از این قرارداد به شما ایمیل می‎‌شود.

7. تحویل خودرو در مسقط

در زمان و مکان مشخص شده، خودرو توسط مالک یا نماینده وی به شما تحویل داده خواهد شد. در این مرحله باید مدارک شناسایی، گواهینامه رانندگی و هر مدرک دیگری که در شرایط اجاره ذکر شده است را عرضه نمایید. خودرو را بررسی کرده، از سلامت فنی آن اطمینان حاصل و مدرک تهیه کنید. سپس می‌توانید اتومبیل را تحویل بگیرید و به گشت‌وگذار در عمان بپردازید. در صورتی که از خدمات اجاره ماشین در مسقط با راننده بهره می‌برید، رنت تا سقف 10 ساعت و به صورت ترانسفر انجام می‌گیرد.

8. بازگرداندن خودرو

در پایان مدت اجاره، باید خودرو را در زمان و مکان توافق شده به مالک بازگردانید. پس از بررسی خودرو توسط مالک، در صورتی که همه چیز طبق توافق باشد، فرآیند اجاره به پایان می‌رسد و مبلغ ودیعه (در صورت وجود) به شما بازگردانده می‌شود.

9. ارزیابی و نظرسنجی

پس از پایان اجاره، می‌توانید نظر خود را در مورد تجربه اجاره خودرو با سپریس در مسقط ارائه دهید. این نظرات به بهبود خدمات و تصمیم گیری راحت‌تر، به مهمانان کمک شایانی می‌کند.

خودروهای پیشنهادی: کرایه ماشین در فرودگاه مسقط

مدارک لازم برای اجاره ماشین در مسقط چیست؟

  • گواهینامه بین‌المللی: این مدرک برای تأیید صلاحیت رانندگی شما در دبی لازم است.
  • پاسپورت معتبر: مهمان راننده با شرط سن بالای 25 سال، بایستی پاسپورت ارائه بدهد. برای اجاره ماشین در مسقط نیازی به ویزا نیست.
  • ودیعه نقدی: دیپوزیت 50 ریال عمان برای پوشش هزینه‌های احتمالی و خسارات ناخواسته در طول مدت اجاره خودرو.

نکات مهم اجاره ماشین در مسقط

نحوه کرایه ماشین در مسقط؛ 5 دلیل برای اینکه در عمان ماشین اجاره کنید!

اجاره ماشین در عمان، به ویژه برای مسافران و گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید و راحت باشد. اما برای انجام این کار باید به چند نکته مهم توجه کنید تا تجربه‌ای خوب و بدون مشکل داشته باشید.

  • بیمه کامل: توصیه می‌شود طرح پکیج بیمه کامل سپریس را انتخاب کنید که شامل پوشش خسارت به خودرو، شخص ثالث و سرقت می‌شود. این نوع بیمه شما را در مقابل هر گونه حادثه غیرمترقبه محافظت می‌کند.
  • بررسی شرایط بیمه: قبل از امضای قرارداد، حتماً شرایط و موارد تحت پوشش بیمه را با دقت مطالعه کنید تا از همه جزئیات آن مطلع شوید. برخی از خودروها ممکن است محدودیت کیلومتری کمتری داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که از این محدودیت‌ها آگاه هستید تا در پایان اجاره با هزینه‌های اضافی و جریمه مواجه نشوید.
  • سیاست سوخت: بسیاری از شرکت‌های اجاره خودرو سیاست «سوخت کامل» دارند. این بدان معناست که شما باید خودرو را با باک پر تحویل بگیرید و با باک پر تحویل دهید.
  • رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی: قوانین رانندگی در عمان به شدت اعمال می‌شوند و جریمه‌های سنگینی برای تخلفات در نظر گرفته شده است. رعایت سرعت مجاز و استفاده از کمربند ایمنی الزامی است.
  • بررسی وضعیت خودرو: هنگام تحویل گرفتن خودرو، وضعیت آن را به دقت بررسی کنید و هرگونه آسیب یا خط و خش را به شرکت اجاره دهنده گزارش دهید تا در پایان دوره اجاره دچار مشکل نشوید.
  • شرایط کنسلی: از سیاست‌های کنسلی که میزبان درپیش گرفته است، آگاه باشید تا اگر برنامه‌های شما تغییر کرد و نیاز به کنسل کردن رزرو خودرو داشتید، دچار دردسر نشوید.

بهترین شرکت‌ کرایه ماشین در مسقط کدام است؟

تعداد زیادی از شرکت‌های اجاره خودرو در مسقط به مهمانان سرویس می‌رسانند؛ از کمپانی‌های خارجی مانند هرتز و کایاک گرفته تا مؤسسات ایرانی. با توجه به دردسرهای فراوان نحوه کرایه ماشین در مسقط، شرکت‌های خارجی جایی در لیست شما ندارند. از سوی دیگر، مؤسسه کرایه  خودرو سپریس خدماتی متمایز و رقابتی ارائه می‌نماید که برای اولین بار در ایران مطرح می‌شوند.

یکی از این خدمات که بسیار مورد استقبال مهمانان ما واقع شده، امکان اجاره خودرو قسطی است. سپریس در راستای آسایش و رفاه هرچه بیشتر مهمانان گرامی، این امکان را در شرایط کرایه ماشین در مسقط فراهم نموده تا در هر زمان دلخواه، نسبت به اجاره خودروی موردنظر اقدام کنید و هزینه رنت آن را طی اقساط ماهانه بپردازید. به این ترتیب هم از فشار مالی کاسته می‌شود و هم از لحظه‌های سفر، گردش در بهترین پاساژهای عمان و فعالیت‌های شبانه مسقط لذتی مضاعف خواهید برد.

جمع بندی

با آگاهی کامل از شرایط و نحوه کرایه ماشین در مسقط، می‌توانید آزادی در گشت و گذار در وطن سلطان قابوس را تجربه کنید و صد البته در هزینه‌ها نیز صرفه جویی نمایید. با رعایت نکات، توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در عمان، می‌توانید سفری راحت و خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

اگر سؤالی در ارتباط با راهنمای اجاره خودرو در عمان دارید و یا برای رزرو ماشین در عمان دو به شک هستید، می‌توانید با تیم پشتیبانی سپریس در تماس باشید. کارشناسان ما 24 ساعته و 7 روز هفته (حتی در ایام تعطیل) پاسخگوی شما عزیزان هستند.

سؤالات متداول

چگونه می‌توان در مسقط ماشین کرایه کرد؟

برای اجاره ماشین در مسقط، در سایت سپریس ثبت نام نمایید. سپس با جستجو بر اساس شهر و تاریخ مشخص، از لیست خودروهایی که نمایش داده می‌شود گزینه موردنظر را انتخاب نمایید و در خواست بدهید. بعد از پرداخت هزینه و عقد قرارداد، می‌توانید در موعد مقرر خودرو را تحویل بگیرید.

هزینه اجاره ماشین در مسقط چقدر است؟

هزینه اجاره ماشین در مسقط بسته به نوع و مدل خودرو، سال ساخت، محدودیت پیمایش و تعداد روزهای اجاره متغیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا